BİLGİ EDİNME
HAKKI KANUNUNUN UYGULANMASINA
İLİŞKİN ESAS
VE USULLER HAKKINDA YÖNETMELİK
Bakanlar
Kurulu Kararının Tarihi: 19/04/2004 No: 2004/7189
Dayandığı
Kanunun Tarihi: 09/10/2003 No:
4982
Yayımlandığı
R.Gazetenin Tarihi: 27/4/2004 No: 25445
Yayımlandığı
Düsturun Tertibi: 5 Cilt: 43 S :
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 -
Bu Yönetmeliğin amacı, gerçek ve tüzel kişilerin bilgi
edinme hakkını kullanmalarına ilişkin 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanununun uygulanmasına dair esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2 - Bu Yönetmelik; merkezi idare kapsamındaki kamu idareleri
ile bunların bağlı, ilgili veya ilişkili kuruluşlarının, köyler hariç olmak üzere
mahalli idareler ve bunların bağlı ve ilgili kuruluşları ile birlik veya şirketlerinin,
T.C. Merkez Bankası, İMKB ve üniversiteler de dahil olmak üzere kamu tüzel kişiliğini
haiz olarak enstitü, teşebbüs, teşekkül, fon ve sair adlarla kurulmuş olan bütün
kamu kurum ve kuruluşlarının ve kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının
faaliyetlerinde uygulanır.
Hukuki dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik, 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi
Edinme Hakkı Kanununun 31 inci maddesi uyarınca hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;
a) Kurum ve kuruluş: 2 nci
maddede geçen ve kapsama dâhil olan bilgi edinme başvurusu yapılacak tüm makam ve
mercileri,
b) Başvuru sahibi: 4982 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik
kapsamında bilgi edinme hakkını kullanarak kurum ve kuruluşlara başvuran gerçek
ve tüzel kişileri,
c) Bilgi: Kurum ve kuruluşların kayıtlarında yer alan
4982 sayılı Kanun kapsamındaki her türlü veriyi,
d) Belge: Kurum ve kuruluşların sahip oldukları 4982
sayılı Kanun kapsamındaki yazılı, basılı veya çoğaltılmış dosya, evrak, kitap, dergi,
broşür, etüt, mektup, program, talimat, kroki, plan, film, fotoğraf, teyp ve videokaseti,
harita, elektronik ortamda kaydedilen her türlü bilgi, haber ve veri taşıyıcılarını,
e) Bilgi veya belgeye erişim: İstenen bilgi veya belgenin
niteliğine göre, kurum ve kuruluşlarca, başvuru sahibine söz konusu bilgi veya belgenin
bir kopyasının verilmesini, kopya verilmesinin mümkün olmadığı hallerde, başvuru
sahibinin bilgi veya belgenin aslını inceleyerek not almasına veya içeriğini görmesine
veya işitmesine izin verilmesini,
f) Kurul: Bilgi Edinme Değerlendirme Kurulunu,
g) Kanun: 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanununu, ifade eder.
İKİNCİBÖLÜM
Bilgi Edinme Hakkı, Bilgi
Verme Yükümlülüğü ve Bilgi Verme Usulü
Bilgi edinme hakkı
Madde 5 - Herkes, Kanun ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve
usuller çerçevesinde bilgi edinme hakkına sahiptir. Türkiye’de ikamet eden yabancılar
ile Türkiye'de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişiler, isteyecekleri bilgi kendileriyle
veya faaliyet alanlarıyla ilgili olmak kaydıyla ve karşılıklılık ilkesi çerçevesinde,
Kanun ve bu Yönetmelik hükümlerinden yararlanırlar. Bu kapsamdaki başvurular Türkçe
olarak yapılır. Karşılıklılık ilkesi kapsamında bulunan ülkeler Dışişleri Bakanlığınca
Resmi Gazetede ilan edilir. Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerden
doğan hak ve yükümlülükleri saklıdır.
Bilgi verme yükümlülüğü kapsamında
alınacak tedbirler
Madde 6 - Kurum ve kuruluşlar, Kanunda yer alan istisnalar dışındaki
her türlü bilgi veya belgeyi, Kanunda ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere
göre başvuranların yararlanmasına sunmak ve bilgi edinme başvurularını etkin, süratli
ve doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve teknik tedbirleri almakla yükümlüdür.
Kurum ve kuruluşlar, ellerinde mevcut olan ve bilgi edinme başvurusuna konu olabilecek
bütün bilgi veya belgeleri, bilgi edinme hakkının kullanımını kolaylaştıracak şekilde
tasnif ederler. Bu amaçla kurum ve kuruluşların belge kayıt, dosyalama ve arşiv
düzeniyle ilgili gerekli idari ve teknik tedbirler alınır.
Bilgi edinme hakkının etkin olarak kullanılabilmesi
ve bilgi edinme başvurularından kaynaklanan iş yükünün en aza indirilebilmesi amacıyla
kurum ve kuruluşlar;
a) Görev ve hizmet alanlarına giren konulardaki bilgi
veya belgelerin konularını ve bunların hangi birimde mevcut olduğunu ihtiva eden
kurum dosya planlarını,
b) Görev ve hizmet alanlarına giren konulardaki temel
nitelikli karar ve işlemlerini, mal ve hizmet alımlarını, satımlarını, projelerini
ve yıllık faaliyet raporlarını,
c) Görev ve hizmet alanlarına giren konulardaki kanun,
tüzük, yönetmelik, Bakanlar Kurulu kararı veya diğer düzenleyici işlemlerin neler
olduğunu, yayımlanmışsa hangi tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlandığını, görev
ve hizmet alanlarıyla ilgili mevzuatın değişiklikleri işlenmiş halini,
Bilgi iletişim teknolojilerini kullanmak suretiyle
kamuoyunun bilgisine sunarlar.
Kesinleşen faaliyet ve denetim raporları uygun vasıtalarla
kamuoyunun incelemesine açık hale getirilir.
Kurum ve kuruluşlar, görev ve hizmet alanlarına giren
konulardaki bilgi veya belgelerin konularını ve bunların hangi birimde mevcut olduğunu
ihtiva eden kurum dosya planlarını, konuyla ilgili mevzuatta belirlenmiş ilkelere
uygun olarak düzenlerler. Kurum dosya planları, kurum ve kuruluşların basın ve halkla
ilişkilerle görevli birimlerinde oluşturulacak bilgi edinme birimlerinde bulundurulur
ve bunlardan yeterli sayıda nüsha başvuru sahiplerinin istifadesine sunulur. Kurum
dosya planlarının bir örneği de kurum ve kuruluşların kurumsal internet sayfalarından
kamuoyunun bilgisine sunulur.
Bilgi edinme hakkının, elektronik ortamda kullanımını
kolaylaştırmak maksadıyla, EK-1 ve EK-2’de yer alan başvuru formları ile kurum ve
kuruluşların bilgi edinme birimlerinin elektronik posta yoluyla başvuru kabul edecek
elektronik posta adresleri, kurum ve kuruluşların internet sayfalarında yayımlanır.
Bu başvuru formları ayrıca, başvuru sahiplerinin istifadesi amacıyla bilgi edinme
birimlerinde sürekli bulundurulur.
İhtiyari olarak yayımlanabilecek bilgi veya belgeler
Madde 7 - Kurum ve kuruluşlar, bilgi edinme hakkının etkin olarak
kullanılabilmesi ve bilgi edinme başvurularından kaynaklanan iş yükünün en aza indirilebilmesi
amacıyla, aşağıdaki türden bilgi veya belgeleri internet sayfaları üzerinden kamuoyunun
bilgisine sunabilirler:
a) Teşkilat yapısı, görevler, bütçe, gelir ve giderler
hakkındaki bilgi veya belgeler,
b) Personel sayısı ve statüleri hakkındaki bilgiler,
c) Verilen hizmetlere ilişkin bilgiler,
d) Karar alma, hizmet sunma ve politika oluşturma yöntemlerine
ilişkin bilgiler,
e) Kamuyu etkileyen kararlar ve gerekçeleri, politikalar,
bunlar hakkında idare tarafından yapılan değerlendirmeler ve bu kararların alınmasına
dayanak teşkil eden temel bilgiler ve veriler,
f) Kayıt, dosyalama ve arşiv düzeninin tanıtımına ilişkin
bilgiler,
g) Şikâyet ve başvuruların yapılma usulü ve verileceği
merci veya yetkili kişi hakkında bilgiler,
h) İstatistikî veriler, araştırma raporları, makaleler
ve diğer belgeler.
Bilgi edinme birimlerinin oluşturulması
Madde 8-
Kurum ve kuruluşların basın ve halkla ilişkilerle görevli birimlerinde, bilgi edinme
hakkının etkin olarak kullanılabilmesi ve bilgi veya belgelere erişimin zamanında
sağlanabilmesi amacıyla bilgi edinme birimleri oluşturulur.
Bünyesinde basın ve halkla ilişkilerle görevli birimi
veya bu birime benzer görevler ifa eden birim bulunmayan kurum ve kuruluşlar, bilgi
edinme hakkının etkin olarak kullanılabilmesi ve bilgi veya belgelere erişimin zamanında
sağlanabilmesi amacıyla, kurum ve kuruluş içindeki bir birim bünyesinde bilgi edinme
birimleri oluştururlar veya doğrudan kurum yöneticisine bağlı bilgi edinme yetkilisi
görevlendirirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bilgi Edinme Başvurusu
Başvuru usulü
Madde 9 - Gerçek kişiler tarafından yapılacak bilgi edinme başvurusu;
başvuru sahibinin adı ve soyadı, imzası, oturma yeri veya iş adresini içeren dilekçeyle,
istenen bilgi veya belgenin bulunduğu kurum ve kuruluşa yapılır.
Tüzel kişiler tarafından yapılacak bilgi edinme başvurusu;
tüzel kişinin unvanı ve adresi ile yetkili kişinin imzasını ve yetki belgesini içeren
dilekçeyle, istenen bilgi veya belgenin bulunduğu kurum ve kuruluşa yapılır.
Dilekçede, istenen bilgi veya belgeler açık ve ayrıntılı
olarak belirtilir. Bilgi veya belgeye erişimin kısa sürede sağlanabilmesi amacıyla,
istenen bilgi veya belgenin konusu, varsa tarihi, sayısı ve kurum veya kuruluşun
hangi biriminden istendiği ve ihtiyaç duyulan diğer hususlar dilekçede belirtilir.
Merkezi idarenin taşra teşkilatında bulunan bilgi veya
belgelere ilişkin başvurular, valilik veya kaymakamlığa bağlı olarak faaliyette
bulunan bilgi edinme yetkililerine veya taşra teşkilatında bulunan ilgili birimlere
yapılır. İl ve ilçelerde bulunan birimler arasındaki koordinasyon ve bu işlemlere
ilişkin raporların hazırlanması, valilik ve kaymakamlıklardaki bilgi edinme birimlerince
sağlanır. Valilik ve kaymakamlıklarda bulunan bilgi edinme birimleri, merkez teşkilatını
ilgilendiren konularda kendilerine yapılan başvuruları ilgili idareye gönderir ve
durumu başvurana bildirir.
Başka bir kanun uyarınca yapıldığı belirtilmeyen başvurular,
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılmış sayılır.
Başvuru dilekçelerinin veya başvuru formlarının, daktiloyla
doldurulması veya bilgisayar çıktısı olması şartı aranmaz. Ancak başvuru dilekçeleri
veya formları okunaklı ve anlaşılır bir şekilde yazılır veya doldurulur.
Başvurunun kurum ve kuruluşa ulaştığı tarih başvuru
tarihidir.
Başvuru dilekçeleri posta yoluyla da kurum ve kuruluşlara
gönderilebilir.
Başvuru üzerine istenen bilgi veya belgeye erişimin
kısa sürede sağlanabilmesi ve bilgi edinme taleplerinin kolaylıkla işleme konulabilmesi
amacıyla, başvuru sahipleri bilgi edinme başvurusuna dair dilekçelerini verirken,
gerçek kişiler için EK-1’de, tüzel kişiler için EK-2’de yer alan formlardan isterlerse
yararlanabilirler. Ancak, elektronik posta ve faks yoluyla başvuru yapacak gerçek
ve tüzel kişilerin EK-1 ve EK-2’de yer alan formları doldurmaları zorunludur
Elektronik ortamda veya diğer
iletişim araçlarıyla yapılacak başvurular
Madde 10 - Bilgi edinme başvurusu, kişinin kimliğinin
ve imzasının veya yazının kimden neşet ettiğinin tespitine yarayacak başka bilgilerin
yasal olarak belirlenebilir olması kaydıyla elektronik ortamda veya diğer iletişim
araçlarıyla da yapılabilir.
Gerçek kişiler tarafından elektronik posta yoluyla
yapılacak başvurular, başvuru sahibinin adı ve soyadı, oturma yeri veya iş adresine
ilave olarak kimlik doğrulama amacıyla kullanılacak T.C. kimlik numarası belirtilmek
suretiyle, istenen bilgi veya belgenin bulunduğu kurum ve kuruluşun bilgi edinme
biriminin elektronik posta adresine EK-1’de yer alan form doldurulmak suretiyle
yapılır.
Tüzel kişiler tarafından elektronik posta yoluyla yapılacak
başvurular, tüzel kişinin unvanı ve adresi ile yetkili kişinin T.C. kimlik numarası
belirtilmek suretiyle ve yetki belgesiyle birlikte, istenen bilgi veya belgenin
bulunduğu kurum ve kuruluşun bilgi edinme biriminin elektronik posta adresine EK-2’de
yer alan form doldurulmak suretiyle yapılır. Yetki belgesi uygun elektronik araçlarla
elektronik ortama aktarılarak gönderilir.
Gerçek veya tüzel kişiler tarafından, 5070 sayılı Elektronik
İmza Kanunu gereğince elektronik imza kullanılarak gönderilen başvurularda, T.C.
kimlik numarası aranmaz.
Elektronik posta yoluyla yapılacak başvurularda, başvuru
formunun kurum veya kuruluşun bilgi edinme biriminin elektronik posta adresine ulaştığı
tarih, başvuru tarihidir.
Elektronik posta yoluyla yapılacak başvurular için,
kurum ve kuruluşların bilgi edinme birimleri, bu amaçla kurumsal bir elektronik
posta adresi oluşturur ve internet sayfalarında yayımlar.
Kurum ve kuruluşlar elektronik ortamda yapılan başvuruya
elektronik ortamda cevap verebileceği gibi, istenen bilgi veya belgenin niteliğine
göre yazıyla da cevap verebilir. İstenen bilgi veya belgenin bu yollarla verilmesinin
mümkün olmadığı hallerde, söz konusu bilgi veya belgenin yerinde incelenebilmesi,
not alınabilmesi, dinlenebilmesi, görülebilmesi veya izlenebilmesi imkânı sağlanır.
Başvuru dilekçeleri faks yoluyla da, kurum ve kuruluşlara
gönderilebilir. Ancak faks yoluyla yapılacak başvurularda ayrıca, gerçek kişiler
ile tüzel kişiliği temsile yetkili kişilerin T.C. kimlik numaraları belirtilir.
Faks yoluyla iletilen dilekçelerde, dilekçe sahibi kendisine faks yoluyla cevap
verilmesini isterse, cevap verilecek faks numarasını dilekçesinde ayrıca belirtir.
Kurum ve kuruluşlar, faks yoluyla yapılan başvurulara, faks yoluyla veya elektronik
ortamda cevap verebileceği gibi, istenen bilgi veya belgenin niteliğine göre yazıyla
da cevap verebilir. İstenen bilgi veya belgenin bu yollarla verilmesinin mümkün
olmadığı hallerde, söz konusu bilgi veya belgenin yerinde incelenebilmesi, not alınabilmesi,
dinlenebilmesi, görülebilmesi veya izlenebilmesi imkânı sağlanır. Faks yoluyla gelen
başvuru dilekçesinin kurum ve kuruluşların bilgi edinme birimlerine ulaştığı tarih,
başvuru tarihidir.
Özürlüler tarafından yapılacak
başvurular
Madde 11 - Başvuruda bulunan kimsenin kimliğini tespit etmeye
yarayacak başka bilgi veya özel işaretlerin bulunması halinde, özürlüler bakımından
bu bilgi veya özel işaretler imza yerine geçmek üzere kullanılır.
İstenecek bilgi veya belgelerin
niteliği
Madde 12 - Bilgi edinme başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların
ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ilişkin
olmalıdır.
Kurum ve kuruluşlar; ayrı veya özel bir çalışma, araştırma,
inceleme ya da analiz neticesinde oluşturulabilecek türden bir bilgi veya belge
için yapılacak başvurular ile tekemmül etmemiş bir işleme ilişkin bilgi veya belge
için yapılacak başvurulara olumsuz cevap verebilirler.
Belli bir tarihte açıklanacağı, duyurulacağı önceden
belirtilmiş olup, zamanından önce açıklanması halinde kamu yararını zedeleyecek
veya kişisel menfaat temin etmek için kullanılabilecek bilgi veya belgeler, belirtilen
tarihten önce açıklanamaz, erişimi sağlanamaz.
Yayımlanmış veya kamuya açıklanmış
bilgi veya belgeler
Madde 13 - Kurum ve kuruluşlarca yayımlanmış veya kitap, broşür,
ilan ve benzeri yollarla kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler, bilgi edinme başvurusuna
konu olamaz.
Ancak birinci fıkrada belirtilen yollarla kamuoyuna
açıklanmış veya kurum ve kuruluşlarca elektronik ortamda yayımlanmış kamunun erişimine
açık bilgi veya belgelerin ne şekilde, ne zaman ve nerede yayımlandığı veya açıklandığı
başvurana bildirilir.
Başvuruların kabulü, değerlendirilmesi
ve işleme konulması
Madde 14 - Başvuru dilekçeleri veya formları, kurum ve kuruluşların
bilgi edinme birimleri tarafından kabul edilir. Bilgi edinme birimleri, başvuru
dilekçeleri veya formlarının 9 uncu maddede belirtilen şekilde verilip verilmediğinin
kontrolünü yaptıktan sonra bunların evrak kayıtlarını yaparak hazır bulunmaları
koşuluyla başvuru sahiplerine, başvurunun tarih ve sayısını gösteren bir makbuz
verir.
Kurum ve kuruluşların bilgi edinme birimleri dışındaki
herhangi bir birimine ulaşan başvuru dilekçeleri veya formlar, işleme konulmadan
derhal bilgi edinme birimlerine gönderilir.
9 uncu maddede belirtilen unsurları içermeyen başvuru
dilekçeleri veya formları ile 10 uncu maddede belirtilen unsurları içermeyen elektronik
posta yoluyla gönderilmiş başvuru dilekçeleri veya formları işleme konulmaz ve durum
başvuru sahibine bildirilir.
Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu sonradan anlaşılan
başvuru sahiplerinin dilekçeleri veya formları, bu durumun anlaşıldığı tarihte hiç
başvuru yapılmamış sayılarak işleme konulmaz.
Elektronik posta yoluyla yapılan bilgi edinme başvurularında,
başvuru sahibi gerçek veya tüzel kişilerin verdiği T.C. kimlik numarası, İçişleri
Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün internet sayfasından, başvuru
sahibi tarafından verilen ad ve soyadın doğru olup olmadığının tespiti amacıyla
gerektiğinde sorgulanır. Gerçeğe aykırı ad ve soyadla
yapılan başvurular işleme konulmaz.
Başvuru dilekçesi veya formu kaydedildikten sonra,
en geç iki iş günü içinde kurum veya kuruluşun ilgili birimlerine gönderilir. Bu
yazıda; başvurunun hangi birim tarafından cevaplanacağı ve başvuru sahibine hangi
tarihe kadar cevap verilmesi gerektiği belirtilir. Bu tür yazıların hızlı bir şekilde
ilgili birimlere iletilmesi için gerekli yetki devri işlemleri ilgili mevzuata uygun
olarak yapılır.
Elektronik posta yoluyla gelen başvurular ilgili birimlere,
elektronik ortamda veya başvurunun bilgisayar çıktısı iletilmek suretiyle gönderilir.
Ayrıca başvurunun hangi birim tarafından cevaplanacağı ve istenen bilgi veya belge
hakkında başvuru sahibine hangi tarihe kadar cevap verilmesi gerektiği belirtilir.
Kurum ve kuruluşlardaki bilgi edinme birimleri, Kanun
ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usullere göre kurum ve kuruluşların ilgili
diğer birimleriyle koordinasyon içinde görev ifa ederler.
Elektronik ortamda veya yazılı olarak alınan başvuruların
bilgi veya belge güvenliği, kurum ve kuruluşlarda genel hükümlere göre sağlanır.
Başvuru sahiplerine yardım
Madde 15 - Bilgi edinme birimlerinde görevli personel, bilgi
edinme başvurusunda bulunan kişilere yol göstermekle ve Kanun kapsamında sahip oldukları
hakları kullanabilmeleri için yardımcı olmakla yükümlüdür. Görevli personel bu amaçla,
dilekçe veya formlardaki şekil noksanlıklarını başvuru sahiplerine başvuru anında
belirtir ve bunların nasıl giderileceği konusunda yol gösterir.
İstenen bilgi veya belgelerin
belirsizliği
Madde 16 - Başvuru dilekçesi veya formuyla istenen bilgi veya
belgeler, yeterince açık ve anlaşılır değilse, kurum ve kuruluşlar başvurunun hangi
nedenlerle yeterince açık ve anlaşılır olmadığını başvuru sahibine bildirebilir
ve ek bilgiler sunmasını isteyebilir.
Bu takdirde 20 nci maddedeki
on beş günlük süre, belirtilen noksanlıkların tam olarak giderildiği tarihten itibaren
başlar.
Başvuru dilekçelerinin diğer
kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi
Madde 17 - İstenen bilgi veya belge, başvurulan kurum ve kuruluştan
başka bir yerde bulunuyorsa, başvuru dilekçesi veya formu bu kurum ve kuruluşun
bilgi edinme birimine gönderilir ve durum ilgiliye bildirilir.
Bu şekilde yönlendirilen başvurunun bilgi veya belgenin
bulunduğu kurum ve kuruluşça alındığı tarihte başvuru yapılmış sayılır. Sürelerin
başlangıcında önceki başvuru dikkate alınmaz.
Kendisine bilgi edinme başvurusunda bulunulan kurum
ve kuruluş, talep edilen bilgi veya belge kendisinde bulunmakla birlikte, istenen
bilgi veya belgenin başka bir veya birden fazla kurum ve kuruluştan neşet ettiğini
veya görev alanına girdiğini tespit ederse, bilgi veya belgeye erişimi sağlamadan
önce, söz konusu kurum ve kuruluşlardan görüş alabilir. Bu takdirde bilgi veya belgeye
erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Bu durumda, sürenin uzatılması ve gerekçesi
başvuru sahibine on beş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.
Görüş sorulan kurum ve kuruluşa, görüş bildirmesi için
beş iş gününden az süre verilemez. Görüş sorulan kurum ve kuruluş yetkilileri, ilgiliye
süresinde cevap verilmesi konusunda, kendisine başvuru yapılan kurum ve kuruluş
yetkilileriyle aynı sorumluluğu paylaşır.
Başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi
durumunda, kendisine başvuru yapılan kurum ve kuruluş, diğer kurum ve kuruluşlardan
istenen bilgi veya belgenin kendisinde bulunmayan kısmıyla ilgili olarak ilgili
kurum ve kuruluşlardan bilgi veya belge talebinde bulunabilir. Bu takdirde bilgi
veya belgeye erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Bu durumda, sürenin uzatılması
ve bunun gerekçesi başvuru sahibine on beş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bilgi veya Belgelere Erişim
Başvuruların cevaplandırılması
Madde 18 - Bilgi edinme birimlerince iletilen başvurular, kurum
ve kuruluşların ilgili birimlerince cevaplandırılır.
Başvuruya cevap verecek birimin, istenen bilgi veya
belgeyi kurum ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlaması, başvuru ile ilgili
olarak bir başka kurum ve kuruluşun görüşüne ihtiyaç duyulması veya başvuru içeriğinin
birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi durumunda, 17 nci
madde hükmü uygulanır.
Kurum ve kuruluşlar, bilgi edinme başvurularıyla ilgili
cevaplarını yazılı olarak veya elektronik ortamda başvuru sahibine bildirirler.
Ancak, başvuru sahibine elektronik posta yoluyla verilecek cevaplar, kurum ve kuruluşların
bilgi edinme birimleri aracılığıyla gönderilir. Bu kapsamdaki bir başvuruya hazırlanan
cevap, ilgili birim tarafından bilgi edinme birimlerine yazılı olarak veya elektronik
ortamda gönderilir.
Başvurunun cevaplandığı tarih, kurum veya kuruluşun
cevap yazısı üzerindeki tarihtir.
Bilgi edinme başvuruları hakkında gerekli inceleme
ve araştırma, başvuruya cevap verecek birim tarafından yapılır ve başvurular, 20
nci maddede belirtilen süreler içinde cevaplandırılır.
Bütün başvurular olumlu veya olumsuz olarak cevaplandırılırken,
başvuru sahibine gönderilecek yazının bir sureti, yazının ekleri hariç olmak üzere
ayrıca bilgi edinme birimlerine gönderilir.
Başvurunun reddedilmesi halinde bu kararın gerekçesi
ve buna karşı yapılabilecek başvuru yolları ve süreleri belirtilir.
Kamu görevlilerinin ihmali veya kusurlu davranışları
nedeniyle, Kanunda belirtilen süreler içinde başvurunun cevaplandırılmaması, kurum
ve kuruluşların cevap verme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
Daha önce cevaplandığı halde aynı kişiler tarafından
yapılan tekrar mahiyetindeki başvurular ile soyut ve genel nitelikteki başvurular
işleme konulmaz ve durum başvuru sahibine bildirilir.
Bilgi veya belgelere erişim
usulü
Madde 19 - Kurum ve kuruluşlardan belge istenmesi halinde, başvuru
sahibine istenen belgenin onaylı bir kopyası verilir. Elektronik ortamdaki bilgi
veya belgeler, elektronik posta, veri kopyalamaya yarayan diskler ve diğer araçlarla
verilebilir.
Bilgi veya belgenin niteliği
gereği kopyasının verilmesinin mümkün olmadığı veya kopya çıkarılmasının aslına
zarar vereceği hallerde, kurum ve kuruluşlar başvuru sahibinin;
a) Yazılı veya basılı belgeler için, söz konusu belgenin
aslını incelemesi ve not alabilmesini,
b) Ses kaydı şeklindeki bilgi veya belgelerde bunları
dinleyebilmesini,
c) Görüntü kaydı şeklindeki bilgi veya belgelerde bunları
izleyebilmesini, sağlarlar.
Bu amaçla, erişimin nasıl, ne zaman ve nerede sağlanacağı
ile gerekli görülen diğer hususlar, başvuru sahibine erişim süresi içinde bildirilir.
Bu şekilde erişim sağlanırken, bilgi veya belgenin değiştirilmesi, imhası, çalınması
veya diğer riskler değerlendirilerek, başvuru sahibine en az bir görevli nezaret
eder ve gerekli diğer tedbirler alınır.
Bilgi veya belgenin yukarıda belirtilenlerden farklı
bir şekilde elde edilmesi mümkün ise, belgeye zarar vermemek şartıyla erişim sağlanır.
Bilgi veya belgeye erişim
süreleri
Madde 20 - Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenen bilgi
veya belgeye erişimi on beş iş günü içinde sağlarlar.
Ancak istenen bilgi veya belgenin, başvurulan kurum
ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlanması; başvuru ile ilgili olarak bir
başka kurum ve kuruluşun görüşünün alınmasının gerekmesi veya başvuru içeriğinin
birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi durumlarında bilgi veya belgeye erişim
otuz iş günü içinde sağlanır. Bu durumda, sürenin uzatılması ve bunun gerekçesi
başvuru sahibine on beş işgünlük sürenin bitiminden önce bildiriler.
Gizli bilgileri ayırarak
bilgi veya belge verme
Madde 21- İstenen bilgi veya belgelerde, gizlilik dereceli veya
açıklanması yasaklanan bilgiler ile açıklanabilir nitelikte olanlar birlikte bulunuyor
ve bunlar birbirlerinden ayrılabiliyorsa, söz konusu bilgi veya belge, gizlilik
dereceli veya açıklanması yasaklanan bilgiler çıkarıldıktan sonra başvuranın bilgisine
sunulur. Ayırma gerekçesi başvurana yazılı olarak bildirilir.
Başvuru ücretleri
Madde 22 – (Değişik birinci fıkra: 31/10/2005-2005/9585 K.) Kurum
ve kuruluşlar, elektronik posta yoluyla erişim sağlananlar dâhil, erişimine olanak
sağladıkları bilgi veya belgeler için başvuru sahibinden, bilgi veya belgelere erişimin
gerektirdiği inceleme, araştırma, kopyalama, postalama ve diğer maliyet unsurları
ile orantılı ölçüde ücret tahsil edebilir. Kurum ve kuruluşlarca uygulanacak bilgiye
erişim ücret tarifesi Maliye Bakanlığınca belirlenir. Ancak erişimine olanak sağlanan
bilgi veya belgelerin ilk on sayfalarının kopyaları için, postalama maliyeti dâhil
herhangi bir ücret alınmaz.
Kurum ve kuruluşlar erişimini sağlayacakları bilgi
veya belgelerin, erişim maliyeti tutarı ve ödemenin nereye yapılacağı hakkında başvuru
sahibini, başvuru tarihinden itibaren on beş gün içinde bilgilendirir. Ancak, istenen
bilgi veya belgenin, başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlanması;
başvuru ile ilgili olarak bir başka kurum ve kuruluşun görüşünün alınmasının gerekmesi
veya başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi durumunda,
kurum ve kuruluşlar erişim maliyeti tutarı ve ödemenin nereye yapılacağı hakkında
başvuru sahibini, başvuru tarihinden itibaren otuz gün içinde bilgilendirir.
Bilgi veya belgelere erişim için gereken maliyet tutarının
kurum ve kuruluş tarafından başvuru sahibine bildirilmesiyle, on beş veya otuz iş
günlük süreler kesilir. Başvuru sahibi, bildirimin yapıldığı tarihten itibaren on
beş iş günü içinde ödemeyi gerçekleştirdiğini gösteren belgeyi sunmadığı takdirde
talebinden vazgeçmiş sayılır.
Kamu kurum ve kuruluşlarının, erişimine olanak sağladıkları
bilgi veya belgeler için başvuru sahiplerinden talep edecekleri ücretler, ilgili
kurum ve kuruluş bütçesine gelir olarak kaydedilmek üzere ilgili saymanlıklara veya
bu saymanlıklar adına bankalar ve diğer finans kurumları veya PTT şubelerinde açılan
hesaplara yatırılır.
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının, erişimine
olanak sağladıkları bilgi veya belgeler için başvuru sahiplerinden talep edecekleri
ücretler, ilgili meslek kuruluşları adına açılan hesaba yatırılır.
Kanunda istisna sayılan bilgi
veya belgelere ilişkin talepler
Madde 23 - Kanunda bilgi edinme hakkının istisnaları olarak düzenlenen
konularda yapılan bilgi edinme başvuruları reddedilir ve ret kararı başvuru sahibine
gerekçeli olarak bildirilir.
İtiraz usulü
Madde 24 - Bilgi edinme istemi Kanunun 16 ve 17
nci maddelerinde öngörülen sebeplerle reddedilen başvuru sahibi, yargı
yoluna başvurmadan önce kararın tebliğinden itibaren on beş gün içinde Bilgi Edinme
Değerlendirme Kuruluna itiraz edebilir. İtiraz yazılı olarak yapılır. Kurul, bu
konudaki kararını otuz iş günü içinde verir.
20 nci maddede belirtilen
süreler içinde, kurum ve kuruluşlar tarafından başvuru sahibine olumlu veya olumsuz
herhangi bir cevap verilmemesi halinde başvuru, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü
Kanununun 10 uncu maddesi uyarınca altmış günün geçmesiyle reddedilmiş sayılır.
İkinci fıkra gereğince bilgi edinme istemi Kanunun
16 ve 17 nci maddelerinde öngörülen sebeplerle reddedilmiş
sayılan başvuru sahibi, yargı yoluna başvurmadan önce dava açma süresinin başladığı
tarihten itibaren on beş gün içinde Kurula yazılı olarak itiraz edebilir. Kurul,
bu konudaki kararını otuz iş günü içinde verir.
Kurula itiraz, başvuru sahibinin idari yargıya başvurma
süresini durdurur.
Kurul kararları
Madde 25 - Kurul; bilgi edinme başvurusuyla ilgili olarak yapılacak
itirazlar üzerine, Kanunun 16 ve 17 nci maddelerinde
öngörülen sebeplere dayanılarak verilen kararları inceler ve karara bağlar; kurum
ve kuruluşlar için bilgi edinme hakkının kullanılmasına ilişkin olarak kararlar
verir.
Kurul, bilgi edinme hakkının kullanılmasına ilişkin
hususları düzenlemeye yetkilidir.
Kurul tarafından istenen
bilgi veya belgeler
Madde 26 – Bilgi edinme istemi Kanunun 16 ve 17
nci maddelerinde öngörülen sebeplerle reddedilen başvuru sahiplerinin
Kurula itirazı üzerine, Kurul başvurunun yapıldığı kurum veya kuruluştan her türlü
bilgi veya belgeyi isteyebilir. Kurum ve kuruluşlar, Kurulun istediği her türlü
bilgi veya belgeyi on beş iş günü içinde vermekle yükümlüdür.
İtiraz üzerine Kurul ayrıca, başvuru sahibi ile kurum
veya kuruluşların, itiraz konusuyla ilgili yazılı ve ya şifahi görüşlerine başvurabilir,
konuyla ilgili uzmanların görüşünü alabilir ve gerekli gördüğü diğer incelemelerde
bulunabilir.
Kurula gönderilen bilgi veya belgeler ile Kurul tarafından
edinilen görüş, değerlendirme ve incelemelerden gizlilik derecesi bulunanların korunmasında
ve saklanmasında gizlilik ilkesine uyulur. Kurul başkan ve üyeleri ile bu bilgileri
derleyen ve değerlendiren tüm personel gizlilik ilkesinin gereklerine uymakla yükümlüdür.
Bu yükümlülük, Kurul başkan ve üyeleri ile diğer personelin görevlerinden ayrılmalarından
sonra da devam eder.
BEŞİNCİBÖLÜM
Bilgi Edinme Hakkının Sınırları
Devlet sırrına ilişkin bilgi
veya belgeler
Madde 27 -
Açıklanması halinde Devletin emniyetine, dış ilişkilerine,
milli savunmasına ve milli güvenliğine açıkça zarar verecek ve niteliği itibarıyla
Devlet sırrı olan gizlilik dereceli bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı
dışındadır.
Ülkenin ekonomik çıkarlarına
ilişkin bilgi veya belgeler
Madde 28 - Açıklanması ya da zamanından önce açıklanması halinde,
ülkenin ekonomik çıkarlarına zarar verecek veya haksız rekabet ve kazanca sebep
olacak bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
İstihbarata ilişkin bilgi
veya belgeler
Madde 29 - Sivil ve askeri istihbarat birimlerinin görev ve faaliyetlerine
ilişkin bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Ancak, bu bilgi ve belgeler kişilerin çalışma hayatını
ve meslek onurunu etkileyecek nitelikte ise, istihbarata ilişkin bilgi ve belgeler
aşağıda belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde bilgi edinme hakkına konu olurlar:
a) Bilgi edinme başvuruları bizzat ilgilisi veya konuya
ilişkin olarak düzenlenen özel vekaletname ile yetkilendirilmiş olmak koşulu ile
vekili tarafından yapılır.
b) Sivil ve askeri istihbarat birimlerinin görev ve
faaliyetlerine ilişkin bilgi veya belgelerden, sadece kişilerin çalışma hayatını
ve meslek onurunu etkileyici nitelikte olan ve ilgilisi hakkında bir işleme dayanak
teşkil etmek üzere işlenmiş veya değerlendirilmiş bilgi veya belgeler bilgi edinme
hakkı kapsamında değerlendirilir.
c) Kurum veya kuruluşların işlemlerine dayanak teşkil
etmek üzere, istihbarat birimlerinden talep edilen ve istihbarat birimlerince değerlendirilmek
suretiyle kurum veya kuruluşların istifadesine sunulan istihbari
bilgi veya belgelere ilişkin bilgi edinme hakkı kapsamındaki başvurular, söz konusu
araştırma veya soruşturmanın yapılmasını talep eden kurum veya kuruluşun bilgi edinme
birimine yapılır ve başvuruya erişim bu kurum veya kuruluşça sağlanır.
İdari soruşturmaya ilişkin
bilgi veya belgeler
Madde 30 - Kurum ve kuruluşların yetkili birimlerince yürütülen
idari soruşturmalarla ilgili olup, açıklanması veya zamanından önce açıklanması
halinde;
a) Kişilerin özel hayatına açıkça haksız müdahale sonucunu
doğuracak,
b) Kişilerin veya soruşturmayı yürüten görevlilerin
hayatını ya da güvenliğini tehlikeye sokacak,
c) Soruşturmanın güvenliğini tehlikeye düşürecek,
d) Gizli kalması gereken bilgi kaynağının açığa çıkmasına
neden olacak veya soruşturma ile ilgili benzeri bilgi ve bilgi kaynaklarının temin
edilmesini güçleştirecek,
Bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Adli soruşturma ve kovuşturmaya ilişkin bilgi veya
belgeler
Madde 31 - Açıklanması veya zamanından önce açıklanması halinde;
a) Suç işlenmesine yol açacak,
b) Suçların önlenmesi ve soruşturulması ya da suçluların
kanuni yollarla yakalanıp kovuşturulmasını tehlikeye düşürecek,
c) Yargılama görevinin gereğince yerine getirilmesini
engelleyecek,
d) Hakkında dava açılmış bir kişinin adil yargılanma
hakkını ihlal edecek,
nitelikteki bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı
kapsamı dışındadır.
1412 sayılı Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu, 1086 sayılı
Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu ve diğer
özel kanun hükümleri saklıdır.
Özel hayatın gizliliği
Madde 32 - Kişinin izin verdiği haller saklı kalmak üzere, özel
hayatın gizliliği kapsamında, açıklanması halinde kişinin sağlık bilgileri ile özel
ve aile hayatına, şeref ve haysiyetine, mesleki ve ekonomik değerlerine haksız müdahale
oluşturacak bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Kamu yararının gerektirdiği hallerde, kurum ve kuruluşların
kayıtlarında bulunan kişisel bilgi veya belgeler, kurum ve kuruluşlar tarafından,
ilgili kişiye en az yedi gün önceden haber verilerek yazılı rızası alınmak koşuluyla
açıklanabilir.
Haberleşmenin gizliliği
Madde 33 - Haberleşmenin gizliliği esasını ihlal edecek bilgi
veya belgeler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Ticari sır
Madde 34 - Kanunlarda ticari sır olarak nitelenen bilgi veya
belgeler ile, kurum ve kuruluşlar tarafından gerçek veya tüzel kişilerden gizli
kalması kaydıyla sağlanan ticari ve mali bilgiler, bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Fikir ve sanat eserleri
Madde 35- Fikir ve sanat eserlerine ilişkin olarak yapılacak
bilgi edinme başvuruları hakkında ilgili kanun hükümleri uygulanır.
Kurum içi düzenlemeler
Madde 36 -
Kurum ve kuruluşların, kamuoyunu ilgilendirmeyen ve
sadece kendi personeli ile kurum içi uygulamalarına ilişkin düzenlemeler hakkındaki
bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkının kapsamı dışındadır. Ancak, söz konusu
düzenlemeden etkilenen kurum çalışanlarının bilgi edinme hakları saklıdır.
Kurum içi görüş, bilgi notu
ve tavsiyeler
Madde 37 - Kurum ve kuruluşların faaliyetlerini yürütmek üzere,
elde ettikleri görüş, bilgi notu, teklif ve tavsiye niteliğindeki bilgi veya belgeler,
kurum ve kuruluş tarafından aksi kararlaştırılmadıkça bilgi edinme hakkı kapsamındadır.
Bilimsel, kültürel, istatistik, teknik, tıbbi, mali,
hukuki ve benzeri uzmanlık alanlarında yasal olarak görüş verme yükümlülüğü bulunan
kişi, birim yada kurumların görüşleri, kurum ve kuruluşların alacakları kararlara
esas teşkil etmesi kaydıyla bilgi edinme istemlerine açıktır.
Tavsiye ve mütalaa talepleri
Madde 38 - Tavsiye ve mütalaa taleplerine ilişkin başvurular
bilgi edinme hakkı kapsamı dışındadır.
Gizliliği kaldırılan bilgi
veya belgeler
Madde 39 - İlgili mevzuat uyarınca gizliliği kaldırılmış
bilgi veya belgeler, bilgi edinme hakkının sınırları olarak Kanunda düzenlenen diğer
istisnalar kapsamına girmediği takdirde bilgi edinme başvurularına açık hale gelir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Arşiv malzemesi ve arşivlik
malzemeler
Madde 40 – Başvuru sahiplerinin; Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü
veya araştırma hizmeti veren diğer arşivlerde mevcut arşiv malzemesi ve arşivlik
malzemeden yararlanma şartları, yükümlülükleri ve arşiv malzemesinin örneklerinin
verilmesi hususunda, 31/1/2002 tarihli ve 2002/3681 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile tespit edilen hükümler, süre hariç olmak üzere uygulanır.
Yargı denetimi dışında kalan
işlemler
Madde 41 – Yargı denetimi dışında kalan idari işlemlerden kişinin
çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek nitelikte olanlar, bilgi edinme
hakkı kapsamına dâhildir. Ancak bu şekilde sağlanan bilgi edinme hakkı, işlemin
yargı denetimine açılması sonucunu doğurmaz.
Denetim ve ceza hükümleri
Madde 42 - Bilgi edinme hakkının kullanımı kapsamındaki başvurulara
ilişkin uygulamalar, kurum ve kuruluş yöneticilerince mevzuat dâhilinde denetlenir.
Kanunun ve bu Yönetmeliğin uygulanmasında ihmali, kusuru
veya kastı bulunan memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında, işledikleri fiillerin
genel hükümler çerçevesinde ceza kovuşturması gerektirmesi hususu saklı kalmak kaydıyla,
tabi oldukları mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanır.
Kanunda ve bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar
çerçevesinde erişilen bilgi ve belgeler ticari amaçla çoğaltılamaz, kullanılamaz,
erişimi sağlayan kurum ve kuruluştan izin alınmaksızın yayınlanamaz. Bu madde hükmüne
aykırı olarak erişilen bilgi veya belgeleri ticari amaçla çoğaltanlar, kullananlar
veya yayınlayanlar hakkında kanunların cezai ve hukuki sorumluluğa ilişkin hükümleri
uygulanır.
Eğitim
Madde 43 – Kurum ve kuruluşlar, Kanunun ve bu Yönetmeliğin uygulanması
konusunda personeline gerekli eğitimi sağlar ve bu amaçla eğitim programları düzenler.
Rapor düzenlenmesi
Madde 44 - Kurum ve kuruluşlar, bir önceki yıla ait olmak üzere;
a) Kendilerine yapılan bilgi edinme başvurularının
sayısını,
b) Olumlu cevaplanarak bilgi veya belgelere erişim
sağlanan başvuru sayısını,
c) Reddedilen başvuru sayısı ve bunların dağılımını
gösterir istatistik bilgileri,
d) Gizli ya da sır niteliğindeki bilgiler çıkarılarak
ya da bu nitelikteki bilgiler ayrılarak bilgi veya belgelere erişim sağlanan başvuru
sayısını,
e) Başvurunun reddedilmesi üzerine itiraz edilen başvuru
sayısı ile bunların sonuçlarını, gösterir bir rapor hazırlayarak, bu raporları her
yıl Şubat ayının sonuna kadar Bilgi Edinme Değerlendirme Kuruluna gönderirler. Bu
raporlar, bilgi edinme birimlerinin koordinasyonunda hazırlanır. Bağlı, ilgili ve
ilişkili kamu kurum ve kuruluşları raporlarını bağlı, ilgili ya da ilişkili oldukları
bakanlık vasıtasıyla iletirler. Kurul, hazırlayacağı genel raporu, söz konusu kurum
ve kuruluşların raporları ile birlikte her yıl Nisan ayının sonuna kadar Türkiye
Büyük Millet Meclisine gönderir. Bu raporlar takip eden iki ay içinde Türkiye Büyük
Millet Meclisi Başkanlığınca kamuoyuna açıklanır.
Geçici Madde 1 - Kurum ve kuruluşlarda bir ay içinde 8 inci madde hükümlerine
uygun olarak bilgi edinme birimleri oluşturulur.
Geçici Madde 2 - Kurum ve kuruluşlar, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden
itibaren üç ay içinde 6 ncı maddede belirtilen kurum
dosya planlarını, bilgi edinme hakkının kullanımını kolaylaştıracak şekilde hazırlar
ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanmak suretiyle kamuoyunun bilgisine sunarlar.
Geçici Madde 3 - Kurum ve kuruluşların belge kayıt, dosyalama ve arşiv
düzeninde ihtiyaç duyulan mevzuat değişiklikleri ve diğer düzenleyici işlemler altı
ay içinde yapılır.
Geçici Madde 4 - Kurumsal internet sayfası bulunmayan kurum ve kuruluşlar
iki ay içinde internet sayfalarını oluştururlar.
Geçici Madde 5 - Kurum ve kuruluşların bilgi edinme birimleri iki ay
içinde elektronik posta yoluyla başvuru kabul edecek elektronik posta adreslerini
oluşturarak internet sayfalarından kamuoyunun bilgisine sunarlar.
Geçici Madde 6 -
22 nci maddenin birinci
fıkrasında belirtilen başvuru ücretlerine ilişkin ilkeler belirleninceye kadar,
2004 yılı için uygulanmak üzere kurum ve kuruluşlar tarafından tespit edilecek tarifelere
göre ücret tahsil edilebilir. Ancak erişimine olanak sağlanan bilgi veya belgelerin
ilk on sayfalarının kopyaları için, postalama maliyeti dâhil herhangi bir ücret
alınmaz.
Yürürlük
Madde 45 - Bu Yönetmelik 24/4/2004 tarihinden geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 46 - Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu
yürütür.
EK-1
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU FORMU
(Gerçek Kişiler İçin)
Başvuru sahibinin adı ve soyadı:
|
|
Oturma yeri veya iş adresi:
|
|
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik No:
(Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur.)
|
|
Başvuruya hangi yolla cevap almak istersiniz?
Yazılı Elektronik
|
Elektronik posta adresi:
(Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması zorunludur.)
|
|
İmzası:
|
|
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince istediğim bilgi
veya belgeler aşağıda belirtilmiştir.
Gereğini arz ederim.
|
İstenen bilgi veya belgeler:
(Not: Ayrılan bölümdeki boşluk yetmediği takdirde, başvuru için
boş sayfa / sayfalar kullanılabilir.)
|
|
EK-2
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU FORMU
Tüzel Kişiler
İçin
Tüzel kişinin unvanı:
|
|
Tüzel kişinin adresi:
|
|
Yetkili kişinin Türkiye Cumhuriyeti Kimlik
Numarası:
(Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması
zorunludur.)
|
|
Başvuruya hangi yolla cevap almak istersiniz
Yazılı Elektronik
|
Yetkili kişinin elektronik posta adresi:
(Elektronik ortamda yapılacak başvurular için doldurulması
zorunludur.)
|
|
Yetkili kişinin imzası:
Not: Yetki belgem ekte sunulmaktadır.
|
|
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince
istediğim bilgi veya belgeler aşağıda belirtilmiştir.
Gereğini arz ederim.
|
İstenen bilgi veya belgeler:
(Not: Ayrılan bölümdeki boşluk yetmediği
takdirde, başvuru için boş sayfa / sayfalar kullanılabilir.)
|
|
19/4/2004 TARİH VE 2004/7189 SAYILI BAKANLAR
KURULU KARARI İLE YÜRÜRLÜĞE KONULAN YÖNETMELİĞE EK VE DEĞİŞİKLİK GETİREN YÖNETMELİKLERİN
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ TARİHLERİNİ GÖSTEREN ÇİZELGE
|
Ek ve Değişiklik Getiren Yönetmeliği Yürürlüğe Koyan
Kararnamenin
|
Tarihi
|
Numarası
|
Farklı Tarihte Yürürlüğe Giren Maddeler
|
Yürürlüğe
Giriş Tarihi
|
31/10/2005
|
2005/9585
|
22
|
10/11/2005
|