e-İçişleri sistemine girişlerde sertifikalı giriş esastır.
Sadece e-İmzanızın arızalı ya da yanınızda olmadığı durumlarda "Sertifikasız Giriş" butonuna tıklayarak e-İçişleri kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.
Eğer hiç sertifika almadıysanız, var olan sertifikanızın süresi dolmuş veya sertifikanız arızalı ise; bulunduğunuz birimin veya valilik bilgi işlem şubesi müdürlüğünün e-İçişleri proje sorumlusu aracılığı ile gerekli e-İmza başvurunuzu yapabilirsiniz.
Sertifika pin kodu değişikliği işlemlerinizi Kamu Sertifikasyon Merkezi internet sitesinden yapabilirsiniz.
http://www.kamusm.gov.tr/
"e-İçişleri Mobil" hizmeti, Bakanlık personeli ve özellikle görevleri gereği sürekli hareket halinde olan yöneticiler için hizmetlerine kesintisiz olarak devam etmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmış web tabanlı bir uygulamadır. Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca geliştirilmiş olan e-İçişleri Mobil, 2011 Haziran ayı başından itibaren kullanıma açılmış olup; bu tarih itibariyle Mülki İdare Amirleri ve diğer İçişleri Personeli internet bağlantısı olan mobil telefonları ile e-İçişleri uygulamalarını mekandan bağımsız olarak yürütebileceklerdir.
"e-İçişleri Mobil" uygulamasına, Symbian OS son versiyonları, Blackberry OS, Iphone OS, Android 2.1 ve üzeri ya da Windows Mobile 6.0 ve üzeri işletim sistemine sahip olan herhangi bir cep telefonundan veya tablet bilgisayarlardan (iPad, Galaxy Tab vb) erişilebilmektedir.
"e-İçişleri Mobil" uygulamasında şu an için sadece "Evrak" ve "Ajanda-Randevu" sayfaları hizmete açılmış olmakla birlikte daha fazla sayıda hizmete bu uygulama ile ulaşılmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir. "e-İçişleri Mobil" uygulamasında en önemli hususlardan biri olan ve 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'nda tarif edilen ve Islak İmza ile eşdeğer Elektronik İmza'nın cep telefonu veya mobil cihazlarda GSM SİM kartları kullanılarak atılmasını sağlayan Mobil İmza uygulaması, 07.06.2013 tarihi itibariye e-İçişleri Evrak Modülü üzerinde kullanıma açılmıştır. Bu uygulama ile mobil imza sahibi kullanıcılar evraklarını 5070 sayılı Kanuna uygun olarak imzalayabilmekteler.
Yöneticiler, Ajanda-Randevu modülü ile sekreterleri tarafından girilen ajanda, randevu, toplantı ve telefonla arayanlar gibi bilgileri mobil telefonlarından izleyebilecekleridir. Böylelikle yöneticiler ofis dışında olduklarında bile günlük programlarını takip edip gerekli düzenlemeleri yapabileceklerdir.
Kullanıcılar, "e-İçişleri Mobil" uygulamasındaki login sayfasına mobil telefonlarında bulunan internet tarayıcılarını kullanarak "m.e-icisleri.gov.tr" adresi üzerinden ulaşılabileceklerdir.